Jaki komputer dla pracownika? Sugestie sprzętu dla przedstawiciela handlowego - L-bit.pl

Jaki komputer dla pracownika? Sugestie sprzętu dla przedstawiciela handlowego

W tym artykule postaramy się przyjrzeć temu, w jaki komputer warto wyposażyć przedstawiciela handlowego, czyli osobę z pierwszej linii frontu, jeżeli chodzi o pozyskiwanie i utrzymywanie przy nas naszych Klientów :)

W artykule wprowadzającym do dywagacji o tym, komu jaki komputer doszliśmy (wyprzedzająco) do pewnego wspólnego wniosku – komputer powinien być wystarczająco wydajny i wystarczająco solidny. Nie poświęciliśmy wtedy celowo większej uwagi takim detalom, jak choćby matryca, waga, wygląd, porty komunikacyjne i tak dalej. Tym zajmiemy się teraz, jak również w kolejnych artykułach, gdzie postaramy się dopasować pożądane cechy komputera dla danej profesji. Tym razem „na tapetę” bierzemy komputer dla przedstawiciela handlowego.

Jak wygląda praca przedstawiciela handlowego?

Przedstawiciel handlowy to pracownik mający za zadanie nawiązanie oraz utrzymywanie relacji z Klientem. W jednych firmach prowadzi on także sprzedaż bezpośrednio, w innych sprzedażą zajmuje się osobny dział, a przedstawiciel handlowy ogranicza się np. do podpisania kontraktu, ustalenia cen i wsparcie Klienta.

Pierwszy wniosek – na podstawie sposobu pracy przedstawiciela handlowego

Rodzaj zadań pod wspólnym szyldem „Zdobycie i utrzymanie Klienta” pozwala wysnuć wniosek, że przedstawiciel handlowy jest osobą, która powinna być wysoce mobilna. Co za tym idzie, gdy mowa o komputerze dla niego, to z oczywistych względów powinien to być laptop. Trudno bowiem „wziąć pod pachę” komputer stacjonarny :)

Laptop dla przedstawiciela handlowego – gdzie kupować?

Gdy odwiedzimy dowolną galerię handlową, z pewnością znajdziemy w niej co najmniej jeden ze sklepów, które w swojej ofercie mają mnóstwo elektroniki użytkowej, w tym bardzo szeroką ofertę laptopów, których jest dziś w takim sklepie zdecydowanie więcej niż komputerów stacjonarnych.

Można powiedzieć, że od przybytku laptopów może zaboleć głowa :) Jak wśród nich wybrać ten właściwy? Pierwsza odpowiedź, jakiej Ci udzielimy brzmi: „Wyjść z tego sklepu natychmiast i skierować się do nas – jeszcze bardziej natychmiast :)”

Oczywiście powyższe stwierdzenie jest stwierdzeniem półżartem półserio. Półżartem, ponieważ nie możemy stwierdzić że w sklepie X w galerii Y nie nabędziesz właściwego sprzętu, albo obsługa nie będzie fachowa. Przeciwnie - oferta jest bardzo szeroka, ceny bywają do zniesienia, a sprzedawcy pracujący w tych sklepach są coraz bardziej kompetentni. Jest tylko jedna wada – serwis. Tutaj L-bit.pl jest znacznie lepszy. Jeżeli kupujesz u nas sprzęt, to znaczy, że już wystarczająco dobrze znamy specyfikę Twojej firmy i wiemy, co jest dla Ciebie ważne.

Oczywiście jeżeli już współpracujesz z inną firmą, która obsługuje Cię pod kątem informatyki, to zalecamy konsultować się właśnie z nią. Ważne jest, aby sprzęt dobrała osoba znająca specyfikę Twojego biznesu. Dlaczego? O tym w dalszej części tego artykułu.

Parametry i inne właściwości laptopa dla przedstawiciela handlowego

Wiadomo – przedstawiciel handlowy reprezentuje Twoją firmę przed Klientem. Wstyd byłoby, gdyby Klient miał czekać, aż otworzy się jakaś prezentacja nt. Twojej oferty dopiero po piątym łyku nawet najlepszej kawy… Ostatecznie czas to pieniądz. Oszczędzenie go Klientowi to także rodzaj wyrażenia szacunku dla niego :) Dlatego każdy laptop dla przedstawiciela powinien mieć (oczywiście poza estetycznym wyglądem) cechy wymienione poniżej:

Wytrzymałość

Przedstawiciele handlowi są mobilni. Mogą pracować w różnych środowiskach. Jeżeli przedstawiciel sprzedaje materiały budowlane dla deweloperów, może się zdarzyć, że będzie pracował w warunkach np. zakurzenia. Jeżeli będzie sprzedawał produkty – powiedzmy - służące do utrzymania czystości w aquaparkach, to warto, żeby jego sprzętowi nie zaszkodziło te kilka kropel wody podczas prezentacji :)

Z serwisowego punktu widzenia, poza powyższymi przykładowymi czynnikami, laptop powinien mieć sztywną obudowę. Wtedy jest bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne. Zawiasy łączące klapę monitora zresztą laptopa powinny być solidne. W wielu tańszych modelach jest to mankament - zawiasy te potrafią się wyłamywać i wygląda to bardzo nieestetycznie, pomijając fakt, że wyłamany zawias może powodować dalsze uszkodzenia, np. taśmy łączącej matrycę z płytą główną.

Wydajność

Jak już wspomnieliśmy - nikt nie lubi czekać bez sensu. Zdecydowanie warto podczas zakupu laptopa wiedzieć, na jakim oprogramowaniu pracuje przedstawiciel handlowy. Pod to oprogramowanie dobiera się parametry takie, jak moc obliczeniowa procesora, wielkość pamięci RAM, pojemność dysku twardego. Te parametry powinny być nieco na wyrost od tego, co jest napisane w wymaganiach oprogramowania. Pamiętajmy także o tym, że bardzo częstym przypadkiem jest praca na kilku programach jednocześnie. Potrafimy dobrać sensowną pojemność dysku twardego, model procesora oraz odpowiednią wielkość pamięci RAM tak, żeby oprogramowanie laptopa działało płynnie i bez zbędnej zwłoki czasowej.

Na dzień pisania tego artykułu uważamy, że minimalna wielkość pamięci RAM dla przedstawiciela to minimum 8GB. Dysk twardy – koniecznie SSD, minimalnie 256GB pojemności. Pojemność może być większa – wszystko zależy od tego, w jaki sposób przedstawiciel handlowy otrzymuje dane do pracy z firmy, w której pracuje. Dane mogą być serwowane on-line. Wtedy pojemność dysku może być drugorzędnym parametrem. Za to jego szybkość… Hm… koniecznie co najmniej SSD SATA III :) Jeżeli chodzi o procesor – to zależy jakiego oprogramowania się używa. Jeżeli przedstawiciel handlowy pracuje w zasadzie wyłącznie na przeglądarce, to właściwie każdy dostępny na rynku w miarę nowy procesor będzie dobry.

Wybór procesora komplikuje się, gdy np. używamy bardziej wymagającego oprogramowania. Wtedy ważnym parametrem może okazać się np. liczba rdzeni procesora. Najprostszym przykładem jest tutaj użycie choćby takiego programu jak 7-zip. Jeżeli przychodzi nam kompresować bardzo dużo małych plików o łącznej objętości - powiedzmy – 2GB, to procesor czterordzeniowy spowoduje około trzykrotne przyspieszenie tej operacji w porównaniu do procesora dwurdzeniowego.

Ekran

Bez dwóch zdań – matryca ekranu powinna być matowa i z dobrym podświetleniem. W szczególności, gdy przedstawiciel handlowy spotyka się z klientem w słoneczną pogodę na dworze. Matowa matryca ekranu powoduje, że słońce jest dużo mniej problematyczne podczas pracy.

Kolejnym parametrem jest rozdzielczość oraz przekątna ekranu.

Zajmijmy się na początek przekątną – zbyt mała przekątna ekranu powoduje dyskomfort w codziennej pracy z laptopem. Umówmy się, że wynalazki typu laptop oo przekątnej 9” (9 cali) lepiej zastąpić dobrym tabletem. Przynajmniej waga będzie dużo mniejsza. Duża przekątna to lepszy komfort pracy, ale z kolei urządzenie przybiera na wadze. Zajmuje także więcej miejsca w torbie. Zazwyczaj sugerujemy laptopy o przekątnej ekranu pomiędzy 12 a 14 cali. W tym przedziale można znaleźć laptopy z wygodną klawiaturą, dobrym komfortem pracy, solidne a także nie ważące zbyt wiele.

Kolejna sprawa to rozdzielczość ekranu. W zasadzie im większa, tym lepiej. Zawsze bowiem rozdzielczość można zmniejszyć w ustawieniach systemowych. Zwiększyć już nie bardzo. Ma to istotne znaczenie, szczególnie, gdy pracujemy na arkuszach kalkulacyjnych z większą ilością kolumn.

Poniżej prezentujemy ilustrację dla rozdzielczości 1980x1200px oraz 1366x768px. Zwróć na liczbę widocznych kolumn.

1980x1200px

Arkusz kalkulacyjny na ekranie w rozdzielczości 1920x1200px

1366x768px

Komunikacja / porty

Przedstawiciel handlowy jest ciągle w drodze. Bywa, że z Klientem spotka się w kawiarence, innym razem poprowadzi konferencję z prezentacją multimedialną na ogromnym ekranie. Można wymieniać tak bez końca różne okoliczności, w jakich może pracować (zdobywać Klientów) przedstawiciel handlowy.

Z tego powodu też jedna podstawowa zasada brzmi: im więcej portów wszelkiej maści, tym lepiej. No może niekoniecznie potrzebny jest mu port szeregowy COM RS-232, ale jednak…

Obowiązkowe porty dla przedstawiciela to:

Przeróżnych rodzajów portów jest znacznie więcej, ale wymieniliśmy te, które naszym zdaniem są obowiązkowe. W przypadku mobilnego pracownika są sytuacje, gdzie więcej znaczy lepiej. To się tyczy w szczególności liczby portów USB.

Czas pracy na baterii

Czas pracy na baterii to jeden z kluczowych parametrów. Dzisiejsze laptopy potrafią pracować na jednym ładowaniu nawet 12 godzin. Choć teraz np. publiczne środki transportu takie, jak pociąg itp. mają możliwość przypięcia się do gniazda 230V, to jednak możliwość polegania na silnej baterii często bywa nieoceniona.

PODSUMOWUJĄC

Laptop dla przedstawiciela handlowego musi łączyć ze sobą wiele cech:

Na koniec należy wspomnieć o niedocenianą podczas zakupu informacją - dostępność sieci serwisowej. Pamiętaj, że dziś nawet najlepszy przedstawiciel handlowy bez laptopa przez dwa tygodnie to bardzo zły scenariusz.


Jeżeli chcesz wyposażyć swoich pracowników we właściwy sprzęt, nie wahaj się skontaktować z nami. Dobierzemy dla Twoich ludzi właściwy sprzęt i przeszkolimy z jego użytkownania.

Zadzwoń!
+48 71 716 25 66

Informacja o ciasteczkach

Nasza strona internetowa korzysta z plików cookies (ciasteczek) aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Możesz kontrolować pliki cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Więcej informacji o tym, jak korzystamy z cookies znajdziesz w naszych regulaminach.